Fucking jobs!


El títol pot significar tant ‘cony de jobs!’ fent referència al recentment desaparegut Steve Jobs com ‘cony de feines’ relacionant-lo amb el món laboral, de tota manera, vagi per endavant que aquest simple i ximple joc de paraules no l’he copiat de cap mitjà i que em sento molt orgullós i satisfet de tenir la feina que tinc.

Posats a fer, ja tan s’hi val que fem quatre comentaris sobre ambdós casos.  Sí, jo també crec que els dos fenòmens donen per escriure un llibre més que quatre comentaris, però ja hi ha qui ha escrit la biografia del primer (Walter Isaacson la publicarà a finals d’octubre) i molta gent que ho ha fet sobre el segon; així que no cal que ens esforcem massa oi?

A l’escriure el títol m’ha vingut a la memòria que a la pel·lícula interpretada per Tom Cruise i John Voight, Missió Impossible, es menciona en varis moments el Job 3-14.  Buscant he après que es tracta del versicle 14 del capítol 3 del Llibre de Job, un llibre bíblic de l’Antic Testament (em queda molt per saber sobre això) que tracta sobre els patiments d’un home innocent, religiós, just i bo….curiós oi?

També he volgut fer memòria de l’origen de la  paraula fuck (F.U.C.K. = Fucking Under Consent of the King).  Sembla ser que a l’antiga Anglaterra s’entregava una placa amb aquestes inicials per penjar-la a la porta dels que tenien el permís per mantenir relacions sexuals.  Que prenguin nota els que diuen que ara estem massa controlats!!

Tornant al brillant empresari californià, sembla ser que va fer el mateix amb els estudis quan tenia 16 anys com amb la seva xicota embarassada un temps després:  abandonar-los.  Es diu que la biografia explica més detalls del segon fet, però el que si se sap és que se sentia molt orgullós del primer.  És clar que, amb l’èxit aconseguit per un jove que recollia taps d’ampolles per poder-les vendre i guanyar algun diner, que menjava en un temple un cop per setmana per tenir un àpat decent, aquesta opinió sobre la seva formació acadèmica em sembla justa però no es pot extrapolar a la resta de mortals.  Suposo que el geni anava més enllà, apuntant al fet que s’havia escapat del sistema i que volia evitar ser-ne una víctima.

Vols seguir venent aigua ensucrada la resta de la teva vida o vols venir amb mi i canviar el món?  , li va dir al CEO de Coca-Cola per convèncer-lo de formar part d’Apple.  Uns anys després seria qui l’acomiadaria de l’empresa que ell va crear.  Coses de la vida oi?

Penso que mentre n’hi hagi que entenguin que tot està en els llibres, sempre n’hi haurà uns quants que explicaran a la gran majoria el com, el què i el quan, tot i que la meva àvia em feia dubtar quan em deia:  ‘Eudald, a casa llibres no eh!’. Qui sap si hauria d’haver-me deixat aconsellar per la progenitora de la meva mare però volguem o no, el que ha fet Steve Jobs opino que revel·la, sense matisos, que el talent es porta a dins i que s’han de donar les condicions ‘ambientals’ apropiades perquè creixi i pugui ser mostrat al món escapant del sistema per aprofitar-se’n i millorar-lo.  Això demostra que som el que som (espiritualment parlant), que poques persones marquen la diferència i que la resta dels habitants d’aquest planeta seguirem tenint el nostre fucking job, i tal i com estant les coses, és moment de desembarcar i esperar que el temporal afluixi, perquè, no sé vosaltres, però jo no tinc flotador i tampoc sabria nedar tant bé com el mestre Jobs.

Cony de Jobs!!

Amén.

Mentrestant, la veïna li ha etzibat un COME COÑOOOOO!!! al seu desafortunat fill i jo m’he cremat la llengua amb el Capuccino de capvespre…al final, a pesar d’haver escrit i no haver dit ni mu, he sortit igualment escaldat!

One thought on “Fucking jobs!

  1. jmbg ha dit:

    Hola Pijito, Trobo a faltar els Pirelli sotozero II en el teu catal.leg.

Make a comment:

